دیدبان
دیدبان گزارش می‌دهد؛

مدیریت بحران یا بحران مدیریت/برف تهران را فلج کرد یا عملکرد شهردار تکنوکرات؟

مدیریت بحران یا بحران مدیریت/برف تهران را فلج کرد یا عملکرد شهردار تکنوکرات؟
به گزارش دیدبان، با بارش برف در پایتخت، این کلان‌شهر حال و هوای زمستانی به خود گرفت. بارش برف از شب گذشته شروع شد و تاکنون ادامه دارد که با تعطیلی مدارس، خوشحالی دانش آموزان را به همراه داشت.
 
از یک‌سو بارش برف شاخص هوای تهران را در سطح پاک قرار داد ولی مشکلات فراوانی نیز برای همشهریانمان به وجود آورده است؛ و به دنبال آن شروع کار ادارات دولتی نیز، ساعت 10 صبح اعلام شد و زمزمه‌های تعطیلی ادارات دولتی برای فردا به گوش می‌رسد.
بارش 40 سانتی برف در شهر تهران از سوی سازمان هواشناسی اعلام شده بود اما با این حال شهرداری تهران تدابیر لازم را جهت ارائه خدمات هر چه‌بهتر به شهروندان تهرانی را نداشت.
عدم هرس به‌موقع درختان و شکستن آن‌ها به دلیل بارش برف و وارد کردن خسارت بر خودروها و راه‌بندان از یک‌سو و عدم نمک‌پاشی در معابر و همچنین برفی روبی از سویی دیگر مشکلات فراوانی برای شهروندان تهرانی به وجود آورده است. در این شرایط قطعی مکرر برق در غرب تهران نیز به این مشکل و نارضایتی‌ها افزوده است.
 
با توجه به اینکه سازمان هواشناسی از سامانه بارشی برف و باران خبر داده بود اما مسئولین شهر تهران به این هشدار توجهی نکردند و اقدامات در این خصوص انجام ندادند. عملکرد شهرداری تهران در مدیریت شهری و خدمات‌رسانی به شهروندان تهرانی آن‌چنان ضعیف بود که موج انتقادات از شهرداری تهران و همچنین دستگاه‌های مربوطه را به همراه داشته است برخی از نمایندگان مجلس از قبیل محمدرضا عارف، رئیس مجمع نمایندگان تهران ضمن انتقاد شدید نسبت عملکرد شهرداری و استانداری تهران، گفته است (تأسف می‌خورم از اقدامات شهرداری و استانداری که برای بارش متوسط برف، شهر به این وضع درآمده است. گله جدی داریم که چرا شهرداری آمادگی اولیه را برای ساماندهی معابر و برف‌روبی نداشت). همچنین حسن بهرام نیا عضو هیات رئیسه فراکسیون مدیریت شهری مجلس بابیان اینکه ضعف عملکرد شهرداری در مواجهه با برف به‌وضوح دیده شد، گفت: (غفلت، کوتاهی و عملکرد ضعیف شهرداری در مواجهه با بارش برف امروز جای تأمل دارد).
 
این انتقادها از عملکرد ضعیف شهرداری تهران به منحصر به نمایندگان مجلس نبود بلکه اعضای شورای شهر تهران نیز بر عملکرد بسیار ضعیف شهرداری تهران معترض شدند. در همین خصوص مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران بابیان اینکه شهرداری تهران غافلگیر شده است، گفت (عملکرد شهرداری تهران قابل‌قبول نیست).
 
اکنون پایتخت به دلیل بارش متوسط برف فلج شده است و خبری از برف‌روبی و نمک‌پاشی خیابان‌ها فرعی تهران نیست از سویی دیگر بسیاری از درختان بر اثر بارش برف می‌شکنند بر اموال مردم خسارت وارد می‌کنند و خیابان‌ها یخ‌زده است و موجب سر خوردن خودروها و تصادف‌های مکرر می‌شود. اکنون که شهروندان تهرانی دچار مشکلات عدیده‌ای شده‌اند، خبری از شهردار تکنوکرات نیست و مشخص نیست برآیند پرداخت 30 میلیارد و 500 میلیون تومانی (سال 96) شهرداری تهران به پیمانکاران جهت برف‌روبی چیست. به نظر می‌رسد شهرداری تهران به‌جای مدیریت بحران، دچار بحران مدیریت شده است و شهروندان تهرانی باید خود به فکر حل مشکلات خود باشند زیرا هواشناسی اعلام کرده است که هوای کلان‌شهر تهران به منفی 6 درجه خواهد رسید و بارش برف بر سر شهروندان تهرانی تا 4 شنبه ادامه خواهد داشت.
 
انتهای پیام//
محمد حسن فرهمند

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن